Bet tu čia biškį ne į temą...
Vienintelis šansas iš pirmo karto atspėti, kame problema, yra turėti tokį patį arba panašų į tavo Dell'ą ir būti atlikus tą patį neteisingą veiksmą ar veiksmų seką kaip tu ir būti jau išsiaiškinus problemos priežastis. Visais kitais atvejais belieka ilgai ir nuobodžiai spėlioti, ką padarei netaip.
Kadangi kiekvienam lag'o sąvoka gali skirtis, pabandyk savais žodžiais paaiškinti, kaip kitaip, nei turėtų, dirba kompiuteris. Jei mūsų abiejų supratimu lag'as yra vienas ir tas pats, tada tau reikia rinktis vieną iš variantų:
a) Eiti į Task Manager, t.y. spausti vienu metu [Ctrl]+[Alt]+[Del] ir spausti Start Task Manager
arba
spausti Start, parašyti "taskmgr" ir spausti [Enter]
tada rinktis skirsnį "Processes", spausti ant "CPU" procesų lentelės stulpelio viršuje, kad procesų pavadinimus lentelėje rikiuotų nuo daugiausiai procesoriaus resursų sunaudojančio ir bandyti su kitomis lentelėmis ar programomis išgauti lag'ą, o jo metu stebėti, kuris procesas tuo momentu yra lentelės viršuje. Tada išsiaiškinti, kurios programinės įrangos tai komponentas ir ją pašalinti, jei nereikalinga arba įdiegti iš naujo (tą pačią arba analogišką, jei ta pati sukelia lag'ą), jei reikalinga.
b) Išdiegti atvirkštine tvarka, nei įdiegei, t.y. pradėti nuo paskutinio įdiegto, ir po vieną, tvarkykles, naujinimus, programas, po kiekvienos perkraunant kompiuterį ir stebėti ar lag'as išnyko.
c) Taip pat gali būti, kad konfigūruodamas AV iki beprotybės užkėlei apsaugą arba kad dubliuojasi AV, arba kad kompiuteryje yra virusų, arba kad įsidiegei kažkokią šiuos simptomus sukeliančią programą, arba pažeistos sisteminės bylos, arba kietojo disko gedimas, arba kitos aparatinės įrangos gedimas arba arba arba...